tirsdag den 23. august 2011

Mærkelig morgen

Da jeg vågnede i morges med smerter i øret (ørebetændelse), var jeg ikke lige frem vild med at skulle på arbejde. Men det bliver jeg nødt til, da jeg skal nå i dag og i morgen inden seminariet starter igen. Godt dopet på sovepiller har jeg derfor spist morgenmad og læst overskrifter på eb.dk, ( en af my secret shames, sammen med Justin Timberlake og gamle danske film).


Morgenmaden var, som ses ovenfor knækbrød med hytteost, lidt mynteblade og æble og den sædvanlige kaffetår. 

Jeg var dog ved at få kaffen galt i halsen flere gange mens jeg browsede ektrabladets artikler; ikke så meget på grund af deres egne tekster (dem kender man efterhånden). Nej for det første så jeg Venstres annonce, der siger noget i ret ning af, at 'hvis Villy og Helle vil til magten, må de også kunne svare på de svære spørgsmål'. Det er ikke så meget tekstens indhold, men mere ordvalget. 'At komme til magten' lyder ikke særlig demokratisk eller fremadsynet på landets vejne, helt ærligt! Det er ikke kun denne annonce, der bruger det bestemte ordvalg. Rigtig mange af politikerne bruger denne vending. Det siger virkelig noget om deres motiver til at stille op.
Nok brok.

Jeg vil også lige bruge lidt plads til at kondolere; Jesper Klein er død i nat, og det er som om verden er blevet lidt mørkere. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du om dette indlæg?